Friday, May 17, 2013

QR Mini GiveAway Pertama


click banner


Sirius Comel : Bento










p/s agak2 bila la boleh pandai + kreatif nak buat mcm ni

Sirius Info : Kaki Kanan Yang Pintar !


Try this & Enjoy !

Sirus Comel : Lihat Selipar Baru Saya


sumber

terbaik...kalau pakai selipar ni..tak tau la jadi apa lepas tu...

Panda

Sirius Info : Bahaya Menbunuh Lipas


Bila nampak je binatang ni dekat rumah... 
Pertama : Jerit ! Aaaaaaa!
Kedua : Lari cari kasut/selipar/penyapu
Ketiga : Pang! Ketuk binatang ni

Binatang tu ialah ??? LIPAS!!!!!

sumber : Google Image

Jangan anda memukulnya sampai mati kera isi perut lipas sangat bahaya.

Dalam perut Lipas terdapat cacing halus/lembut yg akan hidup meskipun diluar dari tubuh lipas. Bila cacing ini sudah berada di luar dari tubuh lipas (perut) dia akan bergerak untuk mencari tempat baru.

Cacing ini bentuknya sangat pendek, halus dan lembut akan terlihat pada mata kasar bila jarak pandang sekitar 10-20cm.

Cara nak tengok lipas ni, letak isi perut lipas di atas kertas hitam atau cermin.. Nanti cacing perut lipas akan bergerak2.

Sangat berbahaya apabila cacing ini sampai menyentuh kulit tubuh kita (terutama kaki) karena dapat masuk melalui pori-pori kulit atau bila ada luka terbuka pada kulit luar. sumber

"Simple GiveAway Bintang Mencari Cinta By Cik Akak"

click banner
tag :
http://www.mhakimfaiz.my/
http://angellovesoldier.blogspot.com


ini cuma beberapa ayat dari lyric lagu yg aku suka
dadali band - di saat aku mencintaimu

Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu

this is my own words...
cinta tak bermakna kita akan milikinya..
kadang ia perlukan pengorbanan..
kadang ia memerlukan kita melepaskannya..
kadang kita perlu berjauhan..
tapi demi yang tersayang..
biar la dia gembira walau apa cara sekali pun..


'Segmen Menang Blouse Tribal!'



click banner

tamat : 20.5.13


The First 'G' Giveaway by Miss Lulla



click banner

tag : 

http://kreasiisengmiti.blogspot.com/
http://miztia-respect.blogspot.com/
http://blogmizzaiza.blogspot.com/



Segmen Topup 24 Jam by Miss Ezzatie



click banner


Thursday, May 16, 2013

Mini Giveaway by Najwa Ayuni


click banner


tag :
 http://greenielife23.blogspot.com
http://nurfara-hani.blogspot.com

Segmen : 9 Jam


click banner


Sirius Review : Dua Kalimah (Movie)



Lihat Dulu Sipnosis Cerita Dua Kalimah

Dua Kalimah mengisahkan sepasang kekasih Aiman (Sam) dan Selena (Nora) gadis kacukan Melayu-Inggeris pulang ke kampung halaman Aiman, sepanjang perjalanan mereka berdua menghadapi tiga kematian daripada orang yang berlainan dan melihat sendiri azab yang diberi Tuhan secara tunai kepada si mati yang mana semasa hayat si mati pernah mengamalkan ilmu sihir, berzina dan tidak menghormati orang tua.

Selena yang melihat sendiri kejadian berkenaan berasa takut dan tahu itu adalah petanda Allah yang menyuruh mereka bertaubat, malah dia sendiri berharap Aiman yang dipandang tinggi ilmu agamanya oleh semua orang akan membawa Selena kembali ke jalan Allah namun mereka semakin terpesong akidahnya.
Aiman yang masih cintakan Humaira, tidak mahu mengahwini Selena, namun disebabkan kandungan Selena semakin membesar, dia terpaksa menipu Haji Idrus (Ustaz Dini) bahawa mereka sudah berkahwin.

Tibanya di kampung Aiman, semua orang menyambut gembira kepulangan mereka berdua kerana Aiman adalah anak kesayangan orang kampung oleh kerana akhlaknya yang baik.

Hari demi hari, Selena semakin dihimpit rasa bersalah dan nekad untuk menceritakan hal yang sebenar kepada keluarga Aiman. Malangnya Aiman bertindak mengugut Selena.

Satu hari, ditakdirkan Aiman jatuh sakit dan setiap pergerakannya terbatas malah dia juga sukar untuk mengucapkan dua kalimah syahadah.

Apakah nasib Aiman seterusnya? Masih sempatkah untuk Aiman bertaubat atas segala dosa-dosanya? Adakah Selena masih setia untuk menanti Aiman menunaikan janjinya?


bagi aku penceritaan yang menarik..lagi2 untuk menyedarkan golongan muda-mudi zaman sekarang ni..yang kadang2 dah tak tau beza antara halal haram.. hanya tau ikut nafsu sendiri..tak sedar hakikat yang dunia ni adalah sementara...

rate :  

Segmen Saya Blogger Awesome


click banner

tamat :25.5.13


 

Copyright © 2013 Reserved to Cahaya Sirius

Edited by Cik Amal